مراکز تهیه غذا در تهران، خوشامد گویی گرم همراه با میهمان نوازی در مراکز تهیه غذا در تهران شامل چه چیزهایی است؟ نحوه ارائه چنین خوش آمد گویی در میان کارکنان متفاوت است اما با هم دلی کارکنان و کارمندان نسبت به احساسات میهمان یعنی کسی که چندین ساعت یا چندین روز از محیط زندگی خود دور بوده است، آغاز میشود.
در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین یا کافه رستوران آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.
او ممکن است تحت فشار ناشی از سفر تجاری، تاخیر در برنامه ها، گم شدن اثاثیه، تاخیر هواپیما، نخوردن غذا، نا آشنایی با محیط و...، قدری ناراحت و خسته باشد. مهمان دار و صندوق دار به لطف تجربه شغلی اش باید اضطراب، بیقراری و خشم مهمان و مشتری را تشخیص داده و به شیوه ای کاملاً مناسب به آن ها پاسخ دهد.
یک سناریوی معمول در مراکز تهیه غذا در تهران می تواند به شکل زیر باشد: مشتری و میهمان در ساعت یازده ظهر برای اقامت و صرف ناهار وارد مراکز تهیه غذا در تهران میشود، او ناراحت و خسته است، چون برای یک سخنرانی بسیار مهم برای گروهی از سرمایه گذاران دیر رسیده و میخواهد هرچه سریع تر غذا میل کند و به هتل اش برود و پس از قرار دادن وسایلش، و میل کردن غذا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به محل شرکت برود. پذیرشگر می داند که در حال حاضر هیچ گونه غذایی آماده وجود ندارد. وی از مهمان دار میخواهد که مشتری و مهمان را به محل انبار اثاثیه راهنمایی کند. پذیرشگر موقعیت مسافر را برای مهمان دار بازگو می کند و مهمان دار از دربان میخواهد سریعا یک تاکسی آماده کند. سپس میهمان دار به مسافر برای میزش رسید تحویل می دهد و او را تا در خروجی هتل همراهی میکند. این رفتار صرفه جویانه در زمان به مسافر اجازه می دهد تا در مدت زمان معقولی به محل سخنرانی خود برسد. مسافر پس از بازگشت به رستوران مراتب قدردانی خود را به صندوق دار اعلام میکند. حالا صحنه برای یک شام لذت بخش و مهمان نوازانه و مشتری مدارانه آماده شده است.
البته شرایط میتواند به شکل دیگری رقم خورد. وقتی مسافر وارد میشود پذیرشگر یا صندوقدار به او می گوید زمان کنترل ساعت دوازده ظهر است و ما هنوز هیچ اتاقی موجود نداریم، بعد از چهار بعد از ظهر مراجعه بفرمایید. مسافر به دنبال انبار وسایل و اثاثیه می گردد، اثاثیه و وسایل اش را می سپارد به خاطر صف طولانی مدت ممکن است چند دقیقه ای را از دست بدهد و بعد به طرف خروجی اصلی میرود و از دربان میخواهد برای او تاکسی صدا بزند و ده دقیقه دیگر را از دست می دهد، چون ساعت شلوغی است. مسافر به خاطر تاخیر در مراکز تهیه غذا در تهران و ترافیک سنگین دیر به سخنرانی میرسد.
مقالات پیشنهادی: اقامتگاه در تهران ، بهترین رستوران های تهران ، بهترین هتل تهران از نظر مسافران
بعد از بازگشت به هتل، تا ساعت چهار بعد از ظهر در راهرو هتل میماند. در این جا صحنه برای یک اقامت نامطلوب آماده است. احتمالاً مسافر در دفعات بعد که برای انجام کاری به این منطقه سفر خواهد کرد، هتل دیگری را انتخاب خواهد کرد. این دو سناریو به طور مرتب در صنعت هتل داری و مراکز تهیه غذا در تهران و رستوران ها اتفاق میافتد و متاسفانه سناریوی دوم بیشتر روی میدهد.
کترینگ ها افراد انتقادی در هر رویدادی هستند. آنها نه تنها به مهمانان غذا می دهند، بلکه تا حدی مسئول تنظیم لحن هستند. اگر به دنبال استخدام یا تبدیل شدن به فردی در این زمینه هستید، ممکن است تعجب کنید که ویژگی های یک کترینگ موفق چیست.
اگر یک کترینگ بتواند تحت سخت ترین فشارها به خوبی کار کند، در مسیر موفقیت قرار دارد. همه نمی توانند استرس این شغل را تحمل کنند. اگر شاهد باشید که یک غذاساز بی تجربه تحت فشار کار می کند، این امر روشن می شود.
آنها به مردم اهمیت می دهند، یک کیترینگ باید به غذایی که سرو می کند اهمیت دهد. با این حال، آنها همچنین باید به افراد حاضر در رویداد اهمیت دهند. بهترین غذاساز در هر جنبه ای از شغل خود پرشور و دوستانه است.
اگر به دنبال کسی هستید که می داند چه کار می کند، به دنبال کسی باشید که می داند چگونه با مردم صحبت کند. مهم نیست که آنها نسبت به کسانی که به آنها خدمات می دهند چه احساسی دارند، یک تهیه کننده موفق باعث می شود تا زمانی که رویداد ادامه دارد احساس راحتی کنند.
آنها سازگار هستند، در یک رویداد، هر چیزی ممکن است رخ دهد. گاهی اوقات ممکن است محدودیت های غذایی ظاهر شود و غذاساز باید با آن سازگار شود. اگر کسی میخواهد یک غذاساز باشد، باید توانایی سازگاری با هر چیزی را داشته باشد که سر راهش قرار میگیرد.
دسته بندی های پذیرایی
دو دسته اصلی پذیرایی وجود دارد.
سازمانی: این کترینگها در بیمارستانها، دانشگاهها، خطوط هوایی، هتلهای بزرگ و مراکز بازنشستگی طیف گستردهای از غذاها و نوشیدنیها را به طور مداوم در اختیار تعداد زیادی از مردم قرار میدهند - معمولاً در خود موسسه. این موسسه معمولا با یک شرکت پذیرایی برای ارائه این خدمات قرارداد می بندد.
اجتماعی: این کترینگ ها خدمات غذا و نوشیدنی را به گروه های مدنی، موسسات خیریه، شرکت ها، مشاغل و افراد در محل در یک سالن پذیرایی یا ضیافت یا خارج از محل در یک مکان انتخابی ارائه می دهند.
فرصتهای یک کسبوکار کیترینگ، با توجه به جمعیتشناسی مناسب - افراد، گروهها یا مشاغلی که قادر به پرداخت هزینه خدمات هستند، هر ساله چند برابر میشود.
اکثر مردم پذیرایی را با رویدادهای اصلی مانند عروسی ها و مهمانی های تعطیلات مرتبط می دانند. پذیرایی که به دنبال یک گروه خاص یا بازار خاص هستند، این فرصت را دارند که در مواقعی که به آن سبک خاص از پذیرایی نیاز باشد، به پذیرایی ارجح تبدیل شوند. و پذیرایی هایی که می دانند چگونه خدمات خود را سفارشی کنند تا برای گروه یا نوع رویداد خاصی جذاب باشند، معمولاً به رشد کسب و کار خود ادامه می دهند.
اگر در رویدادهای اولیه ای که قرارداد دارید عملکرد خوبی داشته باشید، ارجاعات دهان به دهان خوبی خواهید داشت. شما سرمایه اولیه خود را برای تجهیزات تخصصی باربیکیو به سرعت به دست خواهید آورد، و این کار را برای سایر کترینگ های اصلی که نیاز به اجاره تجهیزات برای رقابت برای این نوع مهمانی دارند دشوار می کند.
نمونه منوی کیترینگ غذا، یک نمونه منوی پذیرایی غذا مکانی عالی برای شروع زمانی است که آماده طراحی منوی کسب و کار کیترینگ خود هستید. این به شما ایده می دهد که چه چیزی باید در منوی خود داشته باشید.
طرح کلی یک منوی پذیرایی غذا دوگانه است. این منویی است که شما با مشتریان و مقامات بخش بهداشت به اشتراک می گذارید تا مطمئن شوید که مواد شما ایمن و با کیفیت هستند. منو دارای تفکیک کاملی از مواد تشکیل دهنده است، از کجا تهیه می شود و چگونه هر غذا را آماده می کنید.
سپس منویی است که با میزبان و مهمانان رویداد به اشتراک می گذارید. این منو دارای جزئیات کمتر و کیفیت طراحی بیشتری است. غذاهایی را که شما سرو می کنید نشان می دهد و شامل فونت انتخابی، تم های رنگی زیبا و لوگوی شرکت شما می شود.
پذیرایی صبحانه فرصتی برای نشان دادن توانایی خود در ساختن غذاهای صبحانه غیرقابل مقاومت است. خواه این یک صبحانه گردهمایی خانوادگی باشد یا یک منوی صبحانه شرکتی، گزینه های زیادی برای طراحی منوی پذیرایی صبحانه وجود دارد. بسیاری از آن به نوع صبحانه ای که شما سرو می کنید برمی گردد.
یک راه خوب برای قالب بندی منوی پذیرایی صبحانه، سازماندهی آن بر اساس نوع غذا است. این معمولاً به معنای بخش هایی برای:
محصولات نان – مانند پنکیک، نان تست
رویه ها – از جمله کره، میوه ها، سس ها و خامه فرم گرفته
نوشیدنیها – همراه با قهوه – از جمله قهوه، چای، آبمیوه و حتی برخی از ماکتهای صبحگاهی
لقمه های سریع – برای هر کسی که به دنبال خوردن سریع است، این می تواند چیزی در امتداد خطوط کلوچه یا فنجان میوه باشد.
کار در آن بخش ها به شما کمک می کند اطلاعات لازم را پر کنید. به احتمال زیاد، شما همچنین اطلاعات بیشتری برای اضافه کردن پیدا خواهید کرد، مانند خامه های قهوه یا گزینه های غلات.
منوی پذیرایی ضیافت معمولاً در صنعت هتلداری و صنعت مهمان نوازی بیشتر استفاده می شود. همه - از کارکنان هتل گرفته تا سرورهای ضیافت گرفته تا مدیر ضیافت - باید نقشی را ایفا کنند. همه آنها به اطمینان از عملکرد کامل منوی پذیرایی ضیافت کمک می کنند.
منوی پذیرایی ضیافت از این نظر منحصر به فرد است که همه غذاها به طور کلی در محل تهیه می شوند. این بدان معناست که بسته به نحوه آماده سازی غذا، آیتم های منو فضای کمی برای تغییر دارند. میتوانید با داشتن گزینههای متعدد برای مسائل زنجیره تامین مواد غذایی ، برای امکان تغییر در منو آماده شوید.
غذای کلیدی: طرح کلی یک منوی پذیرایی غذا دوگانه است. این منویی است که با مشتریان و مقامات بخش بهداشت به اشتراک می گذارید تا مطمئن شوید مواد شما ایمن و با کیفیت هستند. سپس منویی است که با میزبان به اشتراک می گذارید.
منوی خدمات پذیرایی همه چیز در مورد کارایی، وضوح و آماده سازی است. این سه عامل در هر شرایطی به خوبی کنار هم قرار می گیرند. آنها به ویژه برای منوی خدمات پذیرایی مهم هستند زیرا یک تجارت پذیرایی می تواند تا چه حد شلوغ باشد.
کارایی برای طراحی منوی پذیرایی مهم است زیرا پذیرایی یک تجارت شلوغ است. یک منوی بدون زواید و کرک ضروری است.
برای یک منو، کارایی به معنای داشتن یک فرآیند ساده برای مدیریت سفارش، برنامه ریزی غذا و نیازهای آشپزی است. منو باید هر مرحله را آسان تر کند.
وضوح برای یک منوی پذیرایی به نیاز به شفافیت در مواد تشکیل دهنده اشاره دارد. شما با افراد زیادی سر و کار دارید که از غذای شما لذت می برند. شما باید در مورد آنچه در ظروف در صورت وجود آلرژن یا ترجیحات غذایی استفاده می شود، روشن باشید.
آماده سازی برای هر منو کلیدی است. یک منوی پذیرایی - در شکل کامل آن - باید روشن کند که برای هر غذا چه آماده سازی لازم است. این شامل یک سیستم ایمنی مواد غذایی و چک لیست و دستورالعمل های دستور العمل است.
یک کیترینگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟
ویژگی های یک کیترینگ خوب عبارتند از:
توجه به جزئیات
مهارت های سازمانی
تمرکز بر رضایت مشتری
مهارت های ارتباطی قوی
اشتیاق به غذا
فضل تحت فشار
مهارت های رهبری
مهارت های برنامه ریزی
این ویژگی ها یک فرد کارآمد و موثر را در هر حرفه ای ایجاد می کند. آنها به ویژه برای غذاخوری ها مفید هستند، زیرا این یک کار پر انرژی است.
الگوی منو چیست؟ الگوی منو به عنوان طرح کلی مواد غذایی که باید در هر وعده غذایی گنجانده شود، تعریف می شود. الگوی منو هم برای شفافیت مواد اولیه در پذیرایی بسیار مهم است و هم برای سرو یک وعده غذایی متعادل مهم است.
هنگامی که در حال تنظیم یک الگوی منو هستید، چندین نکته برای ساختار غذا باید در نظر گرفته شود. آنها تعادلی از مواد تشکیل دهنده، کیفیت تغذیه ای، زیبایی شناسی و انواع رنگ ها، بافت ها، طعم ها، شکل ها و اندازه های غذایی دارند.
مقالات پیشنهادی: کافه رستوران اورین ، رستوران درجه یک میدان انقلاب ، رستوران اورین ، هتل های غرب تهران ، هتل های میدان ازادی تهران
مهارت های کارگر تهیه غذا چیست؟
مهارتهای کارگر آمادهسازی غذا، شایستگیها و دانشی است که این متخصصان برای کمک به انجام وظایف مختلف خدمات غذایی و همکاری نزدیک با سایر متخصصان این صنعت دارند. در حالی که ممکن است به موسسه بستگی داشته باشد، معمولاً برای افراد در این نقش حداقل نیاز تحصیلی وجود ندارد، و آن را به یک موقعیت عالی برای افرادی که میخواهند در زمینه آشپزی شغلی را دنبال کنند، تبدیل میکند. ممکن است هنوز برای افراد مفید باشد که قبل از این موقعیت، آموزش آکادمیک را دنبال کنند، و رشته های رایج برای کارگران تهیه غذا شامل مدیریت مهمان نوازی و هنرهای آشپزی است.
مهارت ها و توانایی های آنها به آنها کمک می کند تا وظایف مختلفی را انجام دهند که جنبه جدایی ناپذیر خدمات رسانی به مشتریان، دانش آموزان و بیماران است. برخی از مسئولیت های معمول برای کارگران تهیه غذا عبارتند از:
ضد عفونی کردن آشپزخانه ها و محل کار، از جمله تجهیزات، ظروف، ظروف و ظروف نقره
خرد کردن سبزیجات و تهیه مواد غذایی سرد، مانند سالاد و سایر غذاهای خام
اندازه گیری و توزین مواد مانند گوشت و پنیر
ذخیره و سازماندهی مواد غذایی در ظروف خاص برای اطمینان از تازگی و حفظ مواد
ارزیابی و ثبت دمای غذاها و محل نگهداری مواد غذایی
پاکسازی سطل های نگهداری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و حذف زباله ها
چرخ کردن و برش دادن گوشت، غذاهای دریایی و مرغ برای آشپزها برای طبخ و سرو
نمونه هایی از مهارت های کارگر آماده سازی غذا
در اینجا فهرستی از نمونههایی از مهارتهای کارگر تهیه غذا وجود دارد که میتوانید آنها را مرور کنید:
مدیریت زمان
کارگران تهیه غذا معمولاً دستورالعملهایی را که آشپزها و سرآشپزها به آنها دادهاند دنبال میکنند و این درخواستها ممکن است به زمان حساس باشد. این نقش می تواند متخصصان را ملزم کند تا زمان خود را بر اساس نیازهای همکاران خود اختصاص دهند. این بدان معناست که مهارت های مدیریت زمان برای این نقش ضروری است تا به متخصصان اجازه دهد چندین دستورالعمل را انجام دهند و آنها را بر اساس مهلت مقرر بسته به نیاز آشپزخانه تکمیل کنند.
همکاری و کار گروهی
از آنجایی که اکثر این نقش شامل حمایت از سایر متخصصان خدمات غذا می شود، همکاری و کار تیمی ممکن است مهارت های مهمی برای حرفه ای به عنوان کارگر تهیه غذا باشد. برای اطمینان از اینکه آشپزخانه به طور موثر عمل می کند، آنها ممکن است برای راهنمایی یا اطلاعات به دیگران اعتماد کنند، در حالی که همکارانشان ممکن است برای مواد تشکیل دهنده یا یک فضای کاری تمیز به آنها اعتماد کنند. این متخصصان بهعنوان مسئول چرخش و ذخیرهسازی کافی محصولات غذایی، با همکاران خود همکاری میکنند و از تاریخ انقضا مطلع میشوند و درباره روشهای نگهداری مناسب بحث میکنند.
مهارت و مهارت یک مهارت ارزشمند برای کارگران تهیه غذا است. این متخصصان ممکن است هنگام برش دادن محصولات غذاهای دریایی، آسیاب کردن گوشت و خرد کردن میوهها و سبزیجات خام بر اساس استانداردها و مشخصات رستوران به مهارت خود اعتماد کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا مسئولیت های خود را با دقت و دقت انجام دهند و به آنها کمک کند وظایف شغلی خود را به طور موثر انجام دهند.
مقالات پیشنهادی: هتل آپارتمان در تهران ، هتل لاکچری تهران ، بهترین هتل تهران 5 ستاره ، هتل های تهران روی نقشه ، هتل یک ستاره تهران
دانش فنی و مرتبط با صنعت
به عنوان یک کارگر تهیه غذا، شما مسئول استفاده از تجهیزات و ظروف مختلف، از جمله لوازم و اجاق های تخصصی، برای تهیه مواد اولیه با توجه به پیشنهادات یا نیازهای سرآشپز هستید. درک روش مناسب برای مخلوط کردن و اندازه گیری دقیق مواد می تواند به شما کمک کند تا آشپزخانه را در انبار نگهداری کنید و مواد غذایی را به درستی نگهداری کنید تا از حفظ آنها اطمینان حاصل کنید و به آنها اجازه دهید طعم خود را حفظ کنند. همچنین ممکن است کارهای اولیه پخت و پز، مانند بخارپز کردن سبزیجات را انجام دهید، که ممکن است برای اجرای صحیح به دانش فنی نیاز داشته باشد.
گوش دادن فعال نه تنها شامل شنیدن چیزی است که شخص به صورت شفاهی با آنها ارتباط برقرار می کند، بلکه توجه به نشانه های غیرکلامی آنها برای به دست آوردن درک کامل از آنچه که می خواهند و نحوه انطباق با درخواست هایش را شامل می شود. هنگامی که از مافوق خود راهنمایی می گیرند و درخواست های همکاران خود را درک می کنند، مهارت های گوش دادن فعال می تواند به کارگران تهیه غذا کمک کند تا در نقش خود موفق باشند.
به عنوان مثال، این می تواند به آنها کمک کند که اطمینان حاصل کنند که مواد تشکیل دهنده خود را به قطعات اندازه مناسب و با استفاده از تکنیک صحیح خرد می کنند. گوش دادن به الزامات کارفرمای خود همچنین می تواند به آنها کمک کند تا به سیاست های ایمنی مواد غذایی پایبند باشند و از رویه های شرکت پیروی کنند.